måndag 21 december 2009

Skidåkning i lördags

...på tvären eller snarare gick med skidorna, för fort gick det inte. Och jag som en gång på sensommaren hade planer på att köra en klassiker där Vasaloppet var inberäknat. Hur tänkte jag då?! Nio mil på skidor....pies of cake, NOT! Knarra till och med om skidorna eller om det var pjäxorna, fast iofs så knarra det om vinterskorna också när vi var på promenad i vinterlandskapet i går söndag. Fast kul var det trots allt och ska göra om det om snön vill sig ligga kvar när all ledighet börjar på onsdag. Verkligen kass på skidor, trodde bättre om mig, fast å´andra sidan var det några år sen jag stod på ett par senast. Men nu försöka sova...en ny dag igen och upp om några fem timmar och stammningen....borta sen fredagen :)

1 kommentar:

Janne sa...

Hade själv tankar om Vasaloppet 2010 men bara tankar :)
Det skulle nog ha varit en liknande upplevelse för mig på ett par skidor nu eftersom det var "några" år sedan...

Men det låter kul, så jag ska hoppas att kunna testa lite skidor i vinter.
Det får bli någon dag när det inte är så mycket folk ute ;)