onsdag 14 oktober 2009

Hade en bra dag igår. nästan, bara nästan

...så att det kändes som jag skulle kunna bege mig ut på en löptur, åtminstone i tankarna. Fast i ärlighetens namn så tänker jag inte så mkt. vare sig på löpning eller annan träning...vill nu bara veta vad som felas och bli bra. I morse kändes det inte lika bra men hyfsat. For till Sthlm nu på kvällen, hade magnetröntgentid och klev ut ur bilen och vad händer, ena benet, ingen styrsel i den, den viker sig titt som tätt. Röntgade och började gå därifrån, mot parkeringen, bägge benen ger vika, går stapplande och folk måste ha trott att jag var onykter. Vek dom inte sig så skakade dom...Såg ut som robotdansen sa tonårssonen när han såg mig uppifrån balkongen och när jag stapplade bort, hemåt från garaget. Klaustrofobisk (hmm, heter det så?) känsla att ligga där i tunneln, gillar det inte, finns trevligare saker att sysselsätta sig med och försöker inte att vara orolig, fast är det lite. Vill ha svar på röntgenplåtarna så fort som möjligt. Ska ringa husläkaren på måndag och se om hon fått svar på dem då. Och måste ändra bloggens namn, funderar på: Moder Jord mot nya mål eller äsch vet inte. Funderar på att åka och inhandla nya träningsbyxor, kanske på fredag och försöka börja gå på gymmet, se hur det går, om det går. Nej, gillar inte det här men försöker vara positiv och är oftast det men kan också bli ledsen och tårar rinner.

Inga kommentarer: