lördag 20 september 2008

Stockholmsmilen

Checkade blodtrycket igår som jag blev ombedd att göra då den visade sig vara alldeles för hög i onsdags...så även igår, men nu betydligt lägre. Vet inte vad det innebär...men det var helt okej att forsätta att springa. Var tvungen att fråga, är ju ingen doktor själv. Men har varit mer trött på sistone, mer sliten ,samt haft ont i huvudet betydligt mer och oftare på sista tiden än på länge...och om det har med blodtrycket att göra, ingen aning eller tvärtom. Ska tillbaka dit igen för en ny check nästa vecka. Och idag så var det Stockholmsmilen som jag vara anmäld till men vilken jag varit lite, hmm ska jag ställa upp eller hmm, ska jag inte, då jag mått allmänt krassligt, men tog trots allt bilen in till Stadion, hämtade ut nummerlappen men bytte sträcka, tog fem kilometers banan, ett varv istället för två.


Vädret var strålande, solen sken som den inte gjort på länge, varmt i luften och jag helt fel klädd, långärmad polotröja, långa löpartajts och lite fåfäng som man är så gick det ju bara inte att springa i tröjan, så det blev tunna löparjackan ovanpå och det var varmt och det blev varmare.


Men trots två veckors nästan helt uppehåll från löpning om man nu bortser från förra lördan så gick det hyfsat bra...men nånstans så har orken pyst iväg, gick en liten kort snutt vid 4km för att ladda batteriet lite.


Kom in på Stadion, vattenbordet stod där och en himla massa funktionärer, visste inte om det var målet eller ej, så jag och jag hörde flera andra, okej en annan till fråga vart målet låg, blev lite förvirrade där, men alla stod och lyfte på axlarna som helt ovetandes. Men så var det en som sa nått eller peka åt ett visst håll och då förstod och märkte vi att det var bara att sätta fart och varva hela stadion för att komma i mål.


Sluttid: 27:40 Helt okej. Men om jag inte hade gått och om jag hade fattat att det var bara att lubba på inne på stadion så hade jag gjort pers...Attans också.


Men nu lördagsgodis, frossartajm, som de flesta andra dagarna denna gågna vecka, men nu är det lördag och jag kom i mål, då får man frossa, bjuda sig själv på nått gott! Är ju en ny dag i morgon ju.

Inga kommentarer: