söndag 23 augusti 2009

Telge Stadslopp 5 Km 2:ndra året

Började lördagen med ett extra pass på jobbet. Gick upp halv sex och efter morgonbestyren till jobbet och kom hem runt en kvart över tre. Ringde under dagen hem och pratade med äldsta som var sugen på att springa loppet så det var bara att haka på. Vi bytte om till utstyrsel och tog bilen ner för efteranmälning och satte så oss och väntade in starten. Träffa pappa där nere också som kom för att tiita på. Friskis & svettis höll i uppvärmingen och vi med dem. Ingen kordination alls men blev lite varm och så traska vi till starten. Pang! där gick startskottet kl. 18 och jag satte på klockan och i med öronlurarna till Mp:3n i farten och så bar det i väg. Första 3 km på tiden 15 minuter och så dog jag. Enda backen som skulle passeras efter vattenutdelningen tog jag gåendes och så iväg igen och förlora tid där..men, men. Var slut men kom i mål på 26.28. 53:dje plats bland kvinnor. Nöjd. Och så invänta äldste, men såg inte henne, sa till pappa som jag hitta bland folkhopen att jag går och ser om jag ser henne längst vägen, vilket jag nu inte gjorde utan återvände tillbaka och vem stod där med sin morfar, jo dottra. Hon hade sprungit in på 30.50. Duktigt gjort då hon inte tränar märkvärt mycket, mest söndagsjoggar lite på måfå då och då. Så det var vår dag det. Mysigt när man kan göra nått tillsammans, om nu vi inte sprang tillsammans men ändå...detta före och efter. Slog PB på 5 Km...men det var och är jobbigt att försöka springa fort :) Och vädret: Strålande. Hade börjat dugga lite lätt när vi kom ner till stan men sen sprack det upp och blev soligt och riktigt varmt.

Inga kommentarer: