onsdag 4 november 2009

Styrketräningsprogram

...som instruktören/sjukgymnasten tog fram åt mig och som jag fick igår. Innefattar hela kroppen utom armarna men vilka jag kan köra själv. Ville att jag skulle börja lugnt och istället för att öka vikten så skulle jag köra repetionerna 2 ggr i stället framöver. Tycker att jag ska invänta neurologenbesöket först, se vad hon kommer att säga. Eftersom jag inte vet om ansträngning kan orsaka nått dumt. Fast i och för sig så frågade jag läkaren om jag kunde börja träna nu och det kunde jag, men som sjukgymnasten sa så vet han ju inte hur eller hur mycket jag vill ta i osv. Och samtidigt, programmet är nog gott ändå så här i början, märks att jag inte har tränat på ett tag och har faktiskt en dunkel känsla i huvudet, lätt huvudvärk som jag har haft en längre tid och som inte verkar vilja ge med sig och har ont i nacken igen. Men när vi gått runt alla maskiner och gått igenom dem så körde jag ett varv runt själv innan jag hoppade in i duschen och bastun där jag stretchade nacken och lite annat.

Inga kommentarer: