måndag 8 februari 2010

Uppdaterat mig dåligt

...men har inte haft någon större motivation och så har träningsdosen knappt varit något att skriva om, nästan obefintlig av många anledningar...men nu så ska jag ge det ett ryck och se hur det går framöver. Behöver något att lägga mina tankar och energi på och vilken förhoppningsvis motar bort den där tomheten som infunnit sig inombords.

Men återgår till pass den 30 Januari, skidor med M.A på bortaplan. Kom dit på fredagen och vilket var en härlig fredagskväll och kärt återseende. På lördagen, mådde krassligt, kändes i bröstet, ont, sådär obehagligt men vi stack ut till skidspåren då jag ville det. M.A körde milen, jag körde 5 km i lugnt tempo, kolla på omgivningarna och den trollska skogen som omslöt en med all snö. På söndagen åkte jag hem med grus i bröstet. Och veckan som kom, den blev tom på träning och tom på det mesta, bara vardagen som rullade på som vanligt med jobb och måsten, men så på lördagen den 6 Februari: ett skidpass ute i Tveta, 7.5 km, tungt men skönt efteråt. Märks att man tappar snabbt när man inte håller igång. På kvällen O´learys för Melodifestivalkollande med vänner och sen ut och skaka benen lite. I dag måndag den 8 Februari, stack ut på ett löppass efter jobbet, hur motigt den än kan kännas att ta sig ut, men kom iväg och med musik i öronen. Sprang 6.6 km, samma korta runda som oftast men bakvänt så det blev backe i början. Skönt och befriande.

Inga kommentarer: