lördag 2 maj 2009

Ny månad, Maj månad

...och vakna vid halv åtta men trodde att klockan var bortåt halv tolv,. Klev upp och insåg att den inte var så mkt. som jag hade trott. Drog på mig löparutstyrseln, knälånga tights och kortärmad funkis och så stretcha lite och iväg på korta rundan. Sprang 6.61 km, 43.21 minuter, 6.33 min/km. Rundan kändes allt annat än kort, som den aldrig skulle ta slut. Rätt mkt folk ute trots så tidigt en lördagsmorgon, folk som powergick och folk som gick i betydligt saktare tempo. Sol, lite småkallt om armarna annars skönt. Hoppade Duthlontävlingen idag...har aldrig hoppat över nått jag anmält mig till så detta var hoppaavpremiären.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Synd att du inte kom på tävlingen idag. Var makens första duathlon så det var mest testa-på-lopp, och viktigast att ta sig i mål. Roligt var det att se på också, och hejja på alla duktiga :)