måndag 2 februari 2009

Före & Efter


...loppet. Före: Sov uselt natten till loppet. Vaknade av att det var för varmt, vred och vände på mig där i den sköna hotellsängen. Har inte så varmt hemma som det var där, men önska att man hade det. Vakna sen av att jag hade jätteont i magen men sen så småningom så slockna jag om och ja, sammanfattning av natten, den var orolig. På morgonen vid 06.50 så piper mobilen och det är dags att kliva upp, drar oss en liten stund men sen sätter jag igång. Klär på mig löparkläderna, korta kraftiga tajta tajts under shortsen för att ljumskarna ska hålla sig varma och så resten av löparklädseln och välsmord med tigerbalsam på ben och ljumskar och så Dr.Akupunkturskans örtplåster där det är som mest känningar. Sedan på med överdragskläder och ner till frukostbuffen. älskar hotellfrukostar som har allt att erbjuda och man behöver bara gå och plocka på sig det man vill äta. Knaperstekta bacon, hårdkokta ägg, ungsvarmt bröd, apelsinjuice, kaffe och olika slags pålägg och så pannkakor med sylt och ja, man kan inte bli mer än mätt och det blev vi. Och så upp på rummet, hämta löparskor, ombyteskläder, duschsaker och så iväg till stationen där alla taxibilarna står och så iväg till Våxnäshallen och nummerlappsutdelningen. Efter: Efter att ha tagit mig igenom Marathondistansen och ett varv till för att göra en Ultra så går jag av banan, har inte lust längre och det var detta jag hade kommit överens om med mig själv där ute på banan. Aldrig har det varit så skönt att ta av sig skorna som det var nu. Om jag haft skavsår tidigare, ja, många ggr. men ahh, vilken lättnad, inget som klämde eller skavde längre och så in till omklädningsrummet efteråt. Hade tänkt ta en dusch men när vi satt där, min äldsta och jag, så ville jag bara tillbaka till hotellet för en snabbdusch och sen fort till relaxen, så jag bokade en taxi,vilken kom bums och vi blev avsläppta utanför hotellet strax därefter och hoppa allt vad prisutdelning hette och det var allt annat än ett diplom med usel tid på som jag ville ha i den stunden. Upp till rummet, duscha av mig, på med överdragskläder och så upp med hissen till relaxen. Men sorry, bokad till en viss tid på kvällen så ner igen och en ordentlig dusch på rummet istället. Hade köpt lite mousserande vin, två småflaskor, tänkte att det kunde vara värt att fira hur bra det hade gått, men tyckte just då inte att det hade gått varken bra eller nått och var nog en aning besviken på att det gick som det gick, men vi korkade upp dessa två små flaskor och skålade för loppet och mitt deltagande där och trots att min äldsta tyckte att jag var duktig och allt och berömde så, men men. Senare, kvällsbuffe med potatis och karre och rödvinssky och och smaka himmelskt och två små öl till maten och så upp till rummet och jag bra trött med krypningar i kroppen och allt som hör till och någongång där på kvällen sent så somnar jag och med tankar på att aldrig mer. Men så redan på kvällen dan därpå så finns suget efter att se om man kan prestera lite, lite bättre nästa gång, i ett lopp någonstans , en annan dag. Men första måste jag kunna gå normalt och låta skavsåren på tårna försvinna. Lite knäpp är man nog allt :)

1 kommentar:

BlackDog production. sa...

Hej, hoppas kroppen börjat återhämta sig nu o att smärtan börjar försvinna. Med andra ord; hoppas du mår bra..... :-)

Hoppas det går bra för din dotter på lördag...

doc