söndag 8 februari 2009

Första löpturen efter Karlstad, första i Februari


...och turen var skön att bege sig ut på trots att jag i min enfald trodde att jag skulle flyga fram, att det skulle gå lätt som en plätt att springa idag, då jag gjorde en Mara förra helgen, att den gav mig kondition och styrka, men nix. Kändes som det oftast gör, tungt och som jag var ute på en av mina första löparturer någonsin. Tån kändes inte av mer än att man kände att den satt där den skulle sitta. Det som for i mitt huvud ute på turen är att min blogg mer är en sjukjournal än en träningsblogg, alla skavanker och allt det onda som kommer fram på och efter mina turer... och vart jag får eller har ont. Är ingen gnällspik, har hög smärttröskel, fast det kanske man inte tror när man läser det jag skriver. Nåja, skönt väder, mulet, grått. Blöta och en del isiga vägavsnitt. Mötte två löpare, båda med lätta steg och kan inte låta bli att fasiken, att jag inte också kan bättre...min tur, långsam, gick en del och känner att jag behöver en eller flera löparkompisar snart, som man kan dra med och få hjälp av att komma framåt och inte känna efter när tröttheten kommer krypandes och att man trots det fortsätter så att man passerar den biten och allt känns lättare. Funderar på Råsta Runt nu i helgen som kommer. Råsta Runt är ett femtimmarslopp med uppmätt maratonpassering.
Tävlingen går på en 2117 meter lång varvbana runt Råstasjön i Solna http://www.abcspringer.se/?page_id=8 ...Kommer jag att fixa det utan att det kommer att bli som på Karlstads 6h? Att jag orkar, är motiverad, inte får ont precis över allt. Idag, hade jag bara känningar i höger knä samt skenben. 11.53 km, 1.30 timmar, 7.48 min/km. Tidtagaruret hade stannat så tiden är på ett ungefär.
Karlstad tågstation, fotad från hotellfönstret Jan-09

Inga kommentarer: