tisdag 8 september 2009

Finns det nått svårare än simning?!

Var på badet nyss och simmade. Först 500 meter, 18 minuter sen 20 stycken 25:ingar = 500 meter, blandat crawl & bröst, 25 minuter med vila inräknat. Och i dag var det segt...känns som jag aldrig kommer att bli ett dugg bättre...men märkte i allafall att jag blivit mer vattenvan och min egen crawlteknik förbättrats litelite...så det kan jag åtminstone vara glad över. Men fattar inte nu hur jag ska fixa 3 km i öppet vatten eller 3.8 km på maxtiden 2.5 timmar. Jag HOPPAS att det som känns svårt idag är piece of cake om 10 månader eller vad det nu är till Vansbro. Och har insett, måste till ett träningsprogram som innefattar alla tre grenarna, simning, cykel och löpning...och så lite skidor till vintern. Arbetet, familjen, flytten etc. tar sin del av den vakna tiden så för att uppnå det jag har förutsatt mig att klara, det måste jag också lägga ner mer tid på, så träning över kommande veckor måste till och jag måste till att följa det om det senare ska resultera i det jag vill. Eller är det ouppnåerligt? Har aldrig kört ett triathlon och nu ska jag och B.O köra Kalmar, fulldistans i sommar. Någon som har tips på vettigt träningsupplägg etc. är välkommen att förmedla dem till mig.

Inga kommentarer: