lördag 5 september 2009

Tveta motionsspår 1mil x 2

...Jörgen på jobbet skulle ut till Tveta idag så jag passade på att fråga om det var okej om jag hängde på. Visst och på den vägen var det. Snacka om det på jobbet i går och vi verkade ha samma fart på ett ungefär så idag möttes vi upp klockan 15 på parkeringen där ute. Hade vätskebältet med mig och körde i långärmat samt knälånga tightsen. Mkt. kuperad 1 mila spår, perfekt träning inför Lidingö. Första varvet på 1.06 och andra också på 1.06. Så totalt 2.12 timmar, 2 mil. 6.36 min/km. Sista 4 km sög musten ur mig, de var riktigt tunga och sista backen, den tog jag gåendes halva...var bara tvungen att få igen lite ork. Perfekt med en löparkompis att ha rygg på, aldrig att jag blir lämnad ensam där i skogen så det var bara att pinna på. Nöjd. Skoj med lite sällskap på en runda, alldeles för mkt. ensamvarg på mina pass och ärligt, alldeles för harig att bege mig ut i en motionsslinga ensam, tyvärr. Det är därför man sliter asfalt allt som oftast. Måste bli modigare :) Lite moln till en början men sen sprack det upp och solen kikade fram, runt 18 grader, men någonstans så känns det trots allt lite höstligt, trots att termometern visar så många plus.

Inga kommentarer: