söndag 14 mars 2010

Underbara lördag

Var ute och sprang igen för första gången sen förförra måndagen. Vilken känsla det är att kunna springa, kunna röra på sig, även om det känns lite i ljumske och var det nu känns. Solen sken och musik i öronen. Lite blankis bara på vissa ställen, då jag inte hade broddar eftersom jag skulle dra på mig dem och drog sönder den ena. men tog det lugnt så man inte skulle falla på rumpan där det var som värst, men solen hade gjort sitt och det var bra grepp där marken tittade fram. Sprang 6.4 km, 41.40 minuter ca. runt en 6.31 min/km. Hade en risig helg förra som gick och halva veckan fortsatte i samma anda. Vet inte om det var skov, vet inte om man kan ha skov, vet inte om man kan ha outhärdligt ont, molande värk utan orsak i bägge benen som bara sitter i och sitter i om man en gång fått dystoni, vet inte mkt. ärligt talat om dystoni, inte mer än det som står att läsa om på internet och det är inte mkt. Vet att det finns flera sorter och det är i stort sett allt. Vet också vilka två typer jag drabbades av och that´s it. Men känslan att återigen kunna fungera som en människa, gå, stå, springa, den är underbar. Och nu så vill jag fortsätta i samma spår, få sätta igång med träningen och börja planera framåt, göra allt som finns i mitt huvud av saker som jag vill göra. Köpte förresten en Yogabok här om dagen. gick igenom grunderna. Inte vidare roligt och samtidigt, lite svårt, men ska se om jag finner ro att köra detta program, bra för avspänning ska det vara och det dystoni gör med kroppen, det är att man får ofrivilliga muskelspänningar, så det kan vara en fördel att testa och vem vet, kanske börjar man gilla Yoga en dag. Måste nästan böra gilla det för inhandla även en Yogamatta idag, fast den kan man ju använda till annan träning också för all del. Men nu sova, en ny dag i morgon och även kanske ett besök på Vildmarksmässan. I like it.

Inga kommentarer: