söndag 14 mars 2010

Vildmarksmässa & Nautilus

Vakna pigg i morse, hyfsat pigg i allafall trots sen sänggång. Åkte iväg till Vildmarksmässan i Älvsjö med yngste. Mkt. prylar fanns det för den som ska vandra, gå på tur osv. Tyvärr så ska jag inte på nått sånt. Fanns mkt. praktiska prylar som tar liten plats och så större prylar som man inte vet vart man skulle förvara dem om man hade dom pengarna att handla dessa grejor för...själv så kom jag hem med lite broschyrer och det var allt. Fika där, en kopp kaffe och så en ostmacka, yngste tog något liknande sen strax efter det åkte vi hemåt. Men eftersom vi nu var där borta så tänkte jag att det kunde vara lämpligt att stanna till vid Kungens Kurva, gick in på Sportex för att kika på deras cykelkläder...fanns inte mkt. alls så vi åkte vidare och stannade till vid Heron och gick in på Team Sportia och kom ut med en vind/regnjacka av märket Newline, knallgul, sån där som man gör till en lite boll och som inte tar så stor plats, vilken man kan antingen ha med sig på cykeltur, vid löpning och fungerar säkert bra ute på golfbanan och you name it, andra platser. Fick med mig också Dobsom, typ vindbyxor med tajta vader med snabblås på snöre vid knäna och så ett nytt North Bend underställ, funkis material. Föröker hitta plagg som jag kan kombinera i alla aktiviteter, såsom när man är ute och cyklar eller ute och springer, annars så springer alla pengarna bort enbart på kläder för vardera aktivitet. Hem och lämna yngste och så i väg till Nautilus. Bytte om och gick upp till träningslokalen. Började med rodd 10 minuter som uppvärmning sedan styrketräning enl. program som jag har i 50 minuter. Länge sen jag körde styrka och det märktes. Därefter, trots att det inte var inplanerat, upp på löpbandet och ställde in den på 20 minuter och fartökning konstant. Börja med 6.58 min/km tempo och var nere 4.55 tempo och la så av efter femton minuter och jogga och gick som avslutning sista fem. Därefter stretch hela kroppen plus lite knäböj på balansplatta och så hopp in i duschen och hem. Det var min dag det. Nu försöka komma på nått att äta och sen blir det lite småpyssel här hemma och så teve innan det är dags för en god natts sömn, men dit lär det dröja åtminstone några timmar till.

Inga kommentarer: