lördag 1 november 2008

1/2 mara på löpband


Åkte till badet. Ombytt redan innan, bara ta av sig ytterkläderna och så fylla på vattenflaskan. Köpte en energibar i kassan innan in till badet och så in till styrketräningslokalen där löpbanden står. Tjena brudelibruttan! hör jag en man säga till mig då jag står och stretchar innan själva löppasset...trevligt och en lite annorlunda hälsningfras. Kunde inget annat än le. Och så började jag löpa och när jag gjort en mil och tanken var att göra längre än sist så varför inte en halvmara när jag ändå är där och ingen står och väntar eller stressar på en om att vilja ha löpbandet. Maxtid är 20 minuter egenligen, men så länge det inte finns någon kö eller någon som står och väntar på sin tur så är det bara att köra på. Så efter 2.24 timmar (6.51 per km) så har jag genomfört halvmaran, 2.1 mil på löpband. Nöjd och en aning stel.
Tjejmilen 2008

Inga kommentarer: