söndag 9 november 2008

Lördag i Älvsjö



I går gick det mesta i hälsans tecken. Först ett tandläkarbesök, undersökning, röngenbilder, lite tandsten och 590 kr mindre i börsen. Åter sen tillbaka i två omgångar, för lagning och så en krona, runt 6000 kommer allt att kosta...tänker på alla löparskor som jag inte kommer att kunna köpa framöver...har ju lagt handpenning på skoinläggen och ska ut med 800 nästa vecka som slutbetalning för dem när jag hämtar dem och ska ju passa på då och köpa ett par nya löparskor, i stort behov av det men känner att jag egentligen inte har riktigt råd med det. Sen var det dags att besöka Allt För Hälsan på Sthlmsmässan. Njöt av energimassagen som jag testade. Fettmassan beräknades, blodtryck mättes, pratade om stödstrumpors vara i långlopp, vilket jag nu kommer att använda i åtminstone på 6 timmars i Karlstad, måste åtminstone testa och se hur det känns efter en längre tids löpande och så allt detta strosande runt alla montrar och det som jag blev mest sugen på att testa, var dessa spikmattor, men 600 kronor för en...lite väl mkt just nu. Och efteråt helt slut.
Sthlmamässan 2008
Foto: TP

Inga kommentarer: