lördag 29 november 2008

Långpass




Tjuvstarta med 26-veckorsträningen inför Stockholm Marathon på http://www.marathon.se/ och starta med långpass. Ska väl inte följa programmet helt, men som fingervisning på hur eller vad jag bör träna om jag ska komma ner på 4 1/2 timme...det är väl det jag riktar mig in på. Tycker i mitt tycke att det är bra bara det...4 1/2 timme på Sthlm Marathon 2009. Så börja min dag med att vakna vid halv sju...steg upp, käka frukost och gick och la mig igen efteråt, somna om och vakna vid nio nästa gång. Klädde på mig träningskläderna och så iväg. Tänkte mig ett riktigt långpass idag och det blev väl hyfsat långt, åtminstone tidsmässigt. Ingen sol endast grått, grått och barmark, ingen snö, ingen is....bara ojämna gator, trottoarer, stan igenom. Plus 5-6 grader. Och när jag sprang där och hade sprungit i 1 1/2 timme så, poff, svisch eller hur det nu låter när någon rödprydd toppluve tjej bara med lätta steg springer förbi mig i hög fart och då, just i den stunden så faller man lite...man tappar sitt, vad duktig man är för en stund, men så tänker man i andra tankar igen och försöker intala sig själv att alla har vi olika förutsättningar. Sprang 120 minuter, 16.80 km, 7.09 min/km.
Ben Affleck & Magnus "Bonde söker Fru", lika, kanske inte som bär men lite eller vad tycker du?

Inga kommentarer: