torsdag 16 april 2009

Inget är gratis

...inte ens att ta sig en runda. Fick slita hårt, fick inget gratis. Jobbig tur, men skön på nått konstigt sätt trots allt. Kändes tungt, trögt, stelt redan från början. Men gjorde rundan och avsluta med att ta lite annan väg på slutet...en backe, inte någon liten backe alls, så Västerbron släng dig i väggen...den här bara stiger och stiger och stiger. Och efteråt så fuska jag inte med någon stretch utan körde alla övningar jag kan och vet, sen ner i badet. Runt en 7 grader, lite sol, småblåsigt. 11.61 km, 1.15 timmar. (Stretcha och sträckte ut vader och ben efter 50 minuter, nödvändigt för att kunna fortsätta, höll på i 3 minuter vilket jag dragit av på löptiden). Och så mina Asics på fötterna, men utan mina gjutna inlägg, prova utan dem för att känna om det känns bättre, men nej...inte alls sköna. Verkligen ett felköp i höstas.

Inga kommentarer: