måndag 13 april 2009

Påsksmällen 7.6 km

Åkte iväg vid 11.25 ut till Enhörna med sonen som följde med som sällskap. Roligt. Hämtade nummerlappen och färste den på tröjan och insåg där då att jag borde ha valt andra kläder idag då det var varmare än jag hade trott. Träffade och snackade lite med I.F, sonens lärare från högstadietiden och vilken är en tjej från tiden som jag spelade fotboll och hon också och så är hon "Rut"s bästa kompis mamma från simmartiden...många olika vägar till att ha känt varandra. Men nu åter tillbaka till loppet...nummerlappen fäst och hade ingen aning om hur banan skulle gå. Lite nervös, vilket jag alltid är innan start och så hör jag i ena örat att det är två varv, okej så mkt. vet jag nu och så traskar jag iväg till starten och har sagt åt mig själv att ge järnet, ta slut helt och hållet, nu skulle allt samlat skräp ut och huvudet och kroppen rensas, ska persa och så gick starten och alla var på väg. Höll rygg på två tjejer och tänkte att dom hänger jag på och ingen ska få komma bakifrån och passera mig och tror att jag höll det, ingen som sprang förbi mig, mer än den ena tjejen som tappade fart ett tag och hamna bakom mig, hon kom i kapp och sprang förbi mig. Tungt lopp, andningen var så där ansträngd...ni vet, så att man kan höra lungorna vändas ut och in för varje andetag. Första kilometern gick snabbt 5.08 men sen så gick det inte lika fort de andra. Kom i mål på tiden 42.21minuter , 7.6 km. Nöjd? Ja, duger....gjorde mitt bästa. 5.34 min/km. Bra bana. Saknade bara ett vattenställe till någonstans längst banan eftersom det var så varmt och det endast fanns vatten vid varvningen. Annars ett bra arrangerat lopp, ligger fint ute på landet. Vädret fint, runt 14 grader. http://www.pasksmallen.enhornalopning.se/

Inga kommentarer: