onsdag 1 april 2009

1 April

Eftersom jag haft ont i bröstet igen och det har känts som det har rusat iväg och så denna huvudvärk så var jag hos företagsvården och systern där nu på förmiddagen och kollade upp blodtryck och snabbsänka så att inte blodtrycket börjat krångla igen. Men allt var bra, blodtryck 120/85 och att hjärtat slår oregelbundet. Sänkan var också bra och med andra ord, jag mår bra?! nope, men det är ju skönt att man inte har något skit i kroppen så jag begav mig ut på en löprunda. Klädde på mig vindjacka, en tunn polotröja och så långisar och vindbyxor, ingen toppluva och vantarna fick vänta hemma. Strålande väder, solen sken, runt 8 plus, lite vind och jag sprang, motigt, jobbigt och som jag aldrig hade sprungit innan. Sprang 6.17 km, 39.09 minuter, 6.21 min/km.

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Hoppas det blir bättre snart med känslan i bröstet! Och härlig vår-runda!

Moder jord sa...

Tack! Visst e´de härligt ute nu...hade svårt att slita mig och gå hem när jag var ute på en promenad med kompisen igår...ville ha mer och mer av den härliga solen och värmen.