tisdag 21 april 2009

Inte fredag ännu

...så det blev ett träningspass idag. Morgonen började inte alls bra. En sådan där morgon som man bara inte vill ha. men gick och lade mig och allt var så mkt. bättre när jag vakna, om inte bra men iaf bättre. Fick i mig lite frukost. Avvakta en stund men sen på med löparkläderna och ut på en runda. Sprang 6.61 km, 42.46 minuter, 6.28 min/km. Grått ute, runt +6 grader, lite vind. Kom på mig att tänka på mamma på rundan, iofs så går det inte en dag utan att hon poppar upp i minnet korta sekvenser trots att det är lite över åtta år sen hon gick bort. Men kan fortfarande sakna henne och önska att hon fick vara med mig, oss, se oss hur vi har det idag...vad barnen har vuxit, se mig vara fullt arbetsför, se mig springa igen, bara finnas där så man kan lyfta luren och ringa i tid och otid och bara säga hej och prata om allt eller inget, ha henne där. Nu till det riktigt skojiga...lade in om semester igår, några dagar i slutet av juni. Tänkte mig några dagar och nätter i Helsingfors, maybe...Helsingfors by Night, nattklubbar, discon och vad mer den storstan har att erbjuda och så dagtid, på med löparskorna och utforska stan. Nu bara kolla hur man bäst kommer över dit, kolla billiga hotell och allt som behöver kollas. Någon som vet billigaste alternativen? Men nu, äta lite och sen åka och hälsa på pappa en stund och uträtta lite ärenden.

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja löpningen ger mycket utrymme för att tänka på det ena och det andra. Jag tror det är bra för psyket att få det andrummet man får när man knatar kilometrar.

Låter kul med Helsingfors, jag har ju bott där i några år, sprungit längs Eira stranden och njutit :) . Ang. prisvärd resa vet jag inte riktigt... kanske kolla på supersavertravel och se vad det finns för flyg+hotell paket?

Svarade redan hos mig med svarar igen ang. ultran den 9.nde. Visst är det Lidingö du menar? Jag har varit sugen på den, men tänkte ta Kungsholmen runt i stället, och sparar ultra försöket till efter stockholms maran. Funderar lite på Hornstull-Järna grejen i juli, (som Ultraschmultra-Fredrika fixar med).

Anonym sa...

Åh gud va jag saknar att ringa farmor åxå. tänker på det jämt om när hon ringde eller jag ringde och bara satt och pratade flera timmar om dagen om egentligen ingenting.. jag önskar att hon fick se mina barn och få se hur jag bor, få hjälpa mig, få shoppa med mig, hon om någon visste hur man shoppade :)..

Kram Madde

Anonym sa...

*s* ja det visste hon verkligen.

Kram och krya på dig nu...så syns vi snart!

/R

Anonym sa...

Tack för infot Snorkfröken! Menade Lidingö Ultran. För som du är tränad och sprungit Maran så är det inget för dig :)

/Ultra