torsdag 23 april 2009

Mina Barndoms gator

Sov dryga tre timmar efter arbetet. Lite frukost, två rostade formfranskan och vitaminbrus...inte vidare hungrig. Klädde på mig och åkte över till pappa på kaffe och efteråt, handla lite mat och så hitta jag en sportbehå som också åkte ner i korgen. Hem, plocka upp och lite osäker om jag skulle bege mig ut, men klädde på mig löparklädseln, bl.a nya knälånga tightsen och så nya behån och begav mig ut. Kändes rätt & skönt redan från start. Skönt tempo hela rundan och kändes som jag skulle ha kunnat hålla på rätt länge i det tempot, så skön känsla. Sprang i början en av de vanliga rundorna men vek av och fortsatte genom stadsdelen där jag är uppväxt, förbi trevåningshusen, balkongen där vi hade vår lägenhet, vilken prunkade av balkongblommor vid den här årstiden, men nu var det bara persienner som hängde snett och på balkongen gapade en parabol tom, grå, liksom som på de flesta och många andra balkongerna, vidare förbi backen, cpbacken där vi som barn åkte pulka och fick ropas in för att få i oss mat och torra kläder och vantar och så förbi skolan där man tillbringade sin högstadietid och så vidare ner mot IP, vilken man bott på i många år då man spelade fotboll som barn och ung...det var en löptur genom barndomens gator. Sol, runt 14 grader, helt underbart väder. Sprang 9.23 km, 55.29 minuter, 6.01 min/km.

Inga kommentarer: