lördag 18 april 2009

IP Dagens 3 mil

Klev upp vid halv tio ungefär. Åt havrekuddar med mjölk och en macka. Klädde så sen senare på mig löparkläderna och packa väskan. Idag så skulle det kmknarkas. Åkte förbi pappa innan och drack kaffe och fyllde en enliters flaska med vatten och så bar det iväg. Väskan fylld med dryck, vatten, cokacola och X ray energi drink, chokladbars, bananer, druvsocker, tejp och extra kläder för det såg ut att bli en kall dag, blåsigt och inte många grader, typ 6. Var på IP före Tove och smsa vart jag hade ställt mig och började så värma upp mig, stretcha och så kom Tove. Kl 12.35 bar det iväg och jag med toppluva, kyligt värre. 75 varv skulle vi avverka på denna folktomma idrottsplats och de enda som kunde peppa oss framåt var vi själva och underhållningen den fick bestå av Mp3ns så många gånger förr spelade låtar. Och så började vi avverka km efter km...och Tove är den snabba och hon passerade mig flertalet ggr och kom i mål betydligt tidigare än mig. Tror att hon sprang sina tre mil på tiden 2.22-28 någonstans. Och jag, jag fick vackert fortsätta ensam med musiken i öronen och det slet, stel i baklår, rumpa och magen krampa och jag kände mig allmänt nödig, trots att magen i verkligheten inte var det. Ena långsidan, precis strax innan man kommer upp på den så är det motvind varje varv redan från start och den avtar halvvägs in på kortsidan och sedan är det ingen vind eller lätt medvind fram till krönet där motvinden börjar. Kör 66 varv av mina 75 tänkta, ger upp där och tiden står på 2.55 timmar och har då avverkat 2.64 mil med en km tid på 6.38 min/km om nu Jogg.se räknar rätt...vilket den inte gjort på Påsksmällens resultat...har försökt rätta till det resultatet där men den räknar fel trots allt. Nåja kort och gott om dagen: längsta träningspasset i år och för alltid. Roligt att planen blev av. Roligt att Tove ville hänga på. Och är nöjd. Tove var nöjd. P.s jag promenerade de sista 9 varven, 3.6 km, 49 minuter och har med det avverkat mina tre mil idag och om tre veckor är det Ultra 50 km. Kul dag idag.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Wow! Imponerande. Nu kan du vara lugn inför ultran! Vilket pannben!