lördag 6 december 2008

Vad är det med folk?


Var på badhuset med "Rut" och träna. Efteråt en bastu och så dusch sedan in i omklädningsrummet för att klä på oss. Så när vi står där och klär på oss så uppmärksammar jag mig på att det står typ en kylväska och så en ryggsäck på golvet och inga mer än jag och "Rut" i omklädningsrummet så jag frågar "Rut" om jag ska fråga kvinnorna inne i duschen om det är någon av deras och hon nickar i samförstånd ja, så jag sticker in huvudet genom dörren och frågar men får då ett svar, nej och okej, sak samma, vi klär på oss klart och då kommer det ut en kvinna, typ55+ från duschen och jag frågar, det är inte din väska...näe hur så och jag; ja jag tänkte bara eftersom vi ska gå nu..och ja, jag vet inte vad kärrningen svarade men dryg var hon och hade jag haft mål i mun så skulle jag bett henne knipa igen...antingen är hon en tjuv eller så är hon enbart dum i huvudet. Hoppas hon blir bestulen då hon som hon så grannt uttryckte det, man ska inte tro det värsta...Vem tror det värsta? Omtänksamhet enbart på att någon inte ska bli av med sina pinaler och allt vad väskorna nu innehåller. Men om man ska tro kärringen så förekommer det inte stölder på badhuset trots skyltarna som finns vid varje ingång, stora som plakat med texten: Lås in dina skor, för beklagligt nog så förekommer det stölder. Ja, vad ska man säga, måste folk vara så jävla dumma eller?
Annars, träna styrka, 3x15 lår, 3x12 mage, 2x12 varje sida mage, 3x10 rygg, armar, 3x12 rygg, axlar, nacke, 3x15 vader, 1x15 insidan lår lite m.m och så sprang på löpbandet 2 km 11.04 minuter bara för att.

Inga kommentarer: