onsdag 31 december 2008

Årets Sista Långpass


...och kanske mitt längsta utomhus också för den delen, vet inte riktigt. Klädde på mig och begav mig ut, ville sluta året som jag vill att det nya ska fortsätta, med många mil under fötterna. Sprang 15.95 km, 1.55 timmar 7.13 min/km. Började tungt med känningar i ljumskar, lår och vilket inte gav vika under löpet. Stelt, tung som en elefant, inget flyt, ingen svikt, ingenting av det goda. Adidas på fötterna. -4 grader, lite sol. Fryst om magen, vilket jag inte upptäckte förräns jag kom hem. Med denna dagens löp, vilken jag är glad att jag genomfört och kämpat mig igenom från start till slut så inser jag om det inte vill sig bättre så kommer det att bli tungt på 6 h i Karlstad för det är trots allt fyra timmar till som man ska springa, men å andra sidan så är det inomhus och på löparbana, helt annat underlag, kanske flyger jag fram då, vem vet ;)

Men nu, göra paj och sen så starta bordshockeymatchen med den spretans nya impulsköpta spelet...Ultra mot Tjatjana. Gott Nytt År! önskas Alla och envar.
Det blev ingen paj, inte ännu. Lite lasagnerester samt ett halvt glas rött...Mmm, har inte druckit det sen, ja, jag minns faktiskt inte, men gott var det.
Inför 2009, mål och drömmar?! Målet får bli att jag kan fortsätta att träna, samt tävla och att kroppen inte protesterar allt för mkt. Att jag får vara frisk. Att mina nära & kära mår bra och är lyckliga. Och drömmar?! Att kanske finna just denna speciella person vars närvaro gör mig lycklig:are. Att slå mitt PB som i dags läge är 55.47 om jag inte misstar mig helt. Nyårslöften?! Inga...hade ett förra nyår: att sluta snusa och gjorde det, så de få laster jag har ibland, de vill jag behålla, för man finns bara i livet denna gång och livet kommer inte åter och det är till för att levas, vilket man inte alla ggr är så bra på...men bot & bättring.

1 kommentar:

BlackDog production. sa...

55.47 i vad?
Hoppas fortsättningen på 2009 blir ett fint år för träningskvinnan Ultra.

Må gott

doc

ps. Ett helt glas vin e du värd ändå, eller hur.ds