fredag 2 januari 2009

En första fredag, en skön fredag på det nya året...

Ta bort formatering från markering

och gjorde årets första löppass idag. Var på badet då jag tyckte det var alldeles för kyligt ute. Tänkte mig en Mara på löpbandet men det blev inte verkligt..blev 17.23 km, 123.35 minuter, 7.10 min/km och hattigt. Kände mig lite stressad i början då man bara får köra pass på 20 minuter och tyckte att det var så mkt. folk så jag gjorde ett löppass på 38 minuter först sedan lite stretch så att någon annan själ skulle få tillgång till bandet men ingen ville så då hoppa jag på igen och fortsatte köra, men så blev det ett toabesök och så tillbaka till bandet igen...så det var allt annat än löp i ett och en Mara men helt okej pass trots allt. Sen en skön kort bastu efteråt, massera mina onda ben och fötter.
På eftermiddagen till Heron City för att träffa vännen AW och käka gott på Djungelbaren där; pepparstek med pommes och bernaisesås och till det en lättöl, mums alltsammans och hungrig som vanligt och därefter lite bowling. Ska inte säga att jag vann :)
Foto: AW

2 kommentarer:

BlackDog production. sa...

Låter som en finfin fredag. Önskar jag va hälften så träningsvillig som du. Det hade varit super för mig.

Må gott

doc

Moder jord sa...

Mmm, man behöver sådana, ofta, ofta, det gör gott. Musiken och fotandet kan du kanske se som dina "träningspass". Och PB på milen.

Ha det gott

Ultra