tisdag 6 januari 2009

I try and I try and I try

Vad är det här för dag då? jo, redan tisdag och jag har inte kommit ut på mina löprundor tidigare dagar som jag hade tänkt förräns idag. Tog en mkt. lugn runda, för att känna av, att orka ta mig runt. Redan från start så gjorde det ont, känns som i varje liten skelettdel, muskel, ben och det avtog inte men blev behagligare efter ungefär halva tiden och sprang hela tiden och det var som att börja om från början. Stå där på startfållan som helt grön nykomling som knytit på sig löparskorna för första gången, ja, ungefär så kändes själva löpet, tungt, ingen ork...men nu har jag gjort det och trots allt så var det skönt på nått sätt, har längtat så efter att få komma ut och nu kom jag ut...Och Karlstad känns så nära in på, kan nästa ta påt, så nära känns det som att det är nu till 6h tävlingen där och känner mig långt ifrån som om jag skulle klara det. Aaattans. Sprang 6.61 km, 46.45, 7.04 min/km. Ca -1grader. Snötäckta, småisiga gator, bakhalt.

Inga kommentarer: