lördag 24 januari 2009

Sitter här och äter vaniljglass

...med varma hallon. Mums! Ett beroende sista tiden. Och har varit på badet och tränat allt annat än löpning. Körde som uppvärmning, cykel 5 minuter sedan mage 3x10, chins-up 1x10, 1x6, inte motiverad och så satte jag igång att ro, 30 minuter, 5100meter. Gick därefter ner till löpbanden, satte den på 20 minuter och började gå, efter fem minuter så var jag bara tvungen att testa hur det skulle kännas att springa, sprang fem minuter i ett 7.30 tempo och insida låret känns och därefter så fortsatte jag att gå tiden ut. Därefter lite mage på pilatesboll, dag 3:s 3 armhävningar (på tå, inte knästående) och så stretcha ordentligt. In i duschen och så på med tigerbalsam på ljumske lår och in i bastun. Det var min dag på badet det. 64.6 kg.



Funderar vilket som vore klokast, vet det iofs men ändå. Vill så gärna iväg till Karlstad, bokat allt, sett framemot allt och okej, det kanske går att springa utan att det blir värre, vem vet det kanske släpper helt?! :p Och om jag kan springa, om jag bara ska sikta på att avverka ett marathon sen kliva av, för att skona benen och egentligen så borde jag testa och springa mer innan nu för att se vart jag står, men vila är bra också och kanske så blir allt bra under veckan om jag håller mig borta från löpningen, kluvet det där. Undrar hur någon annan skulle göra?

Tillbakablickar: En pågående utställning vid Gamla flickskolan i Södertälje, gjord av sista års elever.






En målning av min äldsta, TP.

Inga kommentarer: