måndag 26 januari 2009

Uttråkad p.g.a jobbbrist

...på jobbet, så när jag kom hem så checkade jag av mailboxen, packa träningsväskan och så åkte jag till badet. Så sugen på att göra mig av all överskottsenergi, bara få använda kroppen så jag började med att cykla 5 minuter som uppvärmning sedan gick jag ner till löpbanden. Satte bandet på 30 minuter och så började jag gå. Gick i 2 minuter soch sedan började jag att springa försiktigt, sprang i ett lugnt 7.30 tempo för at tse hur det skulle gå. Det gick bra, kändes i början men om jag inte misstar mig så dämpades känslan på slutet..men sen ville jag inte springa mer. Onödigt att fresta på om det nu är vila jag låret behöver. Sen upp till roddmaskinerna, ställde in den också på 30 minuter och så var det bara att ro. Rodde 5758 meter, 5.13 min/km. Efteråt situps på pilatesboll och mkt. stretch och så dag 5 i armhävningsutmaningen = 5 armhävningar. Efteråt in i duschen och så smörja in med tigerbalsam på låret, ljumsken och in i bastun. En betydligt roligare kväll än den på jobbet.

1 kommentar:

BlackDog production. sa...

Verkar som om det håller. Det gör mig glad. :-)
Ta det nu lugnt o skynda långsamt.....

Skönt o bränna energin på rätt saker......


cheers

doc