måndag 12 januari 2009

Ny vecka, nya tag

Var ute och sprang nu på förmiddagen, 6.17 km, 41, 29 minuter, 6.43 min/km. Ljumskarna gör sig påminnt, som ett ånglok, ingen svikt. Skönt väder, plus 5-6 grader, grått. Hoppas Axa hör av sig idag, annars så får jag försöka hitta en annan naprapat, vilket är svårt. Men nu Sushi, Mmums!

På eftermiddan, tid hos en Naprapat, en tagen ur luften känns det som. Fann denna på Internet, typ Eniro. Ringde och fråga om det fanns en akut tid, ville inte ha en väntetid på veckor och så var jag där på en halvtimme. Fick strömförande massage eller hur jag nu ska förklara det och därefter så knäckte hon ena sidan å så andra och det knäppte till som det skulle och så hårda nävars knådande och uppmjukande och ska säga att det har känts hur bra som helst i ryggen efter behandligen, som om jag blivit mjukare och känner mig åtminstone idag efteråt att jag har mer gung, svikt i gång och rörelseförmågan är större. Bokade in en ny tid tills nästa vecka på måndagen. Hoppas den håller i sig, den braiga känslan.

Inga kommentarer: