onsdag 7 januari 2009

Stryketräningspass

Tog väskan och for till badet. Tränade styrketräning, körde igenom hela kroppen och avsluta med 3000 meter roddmaskin. Efteråt stretch i bastun. Tänkte att en riktig genomkörare av alla kroppsdelar kanske får den att må bättre. Har varit dålig med min rehabträning vad gäller rygg m.m. Kanske borde ge det tid igen så kanske även löpningen börja funka bättre...vem vet. Styrka 40 minuter, rodd ca. 20 minuter. Och vägde mig, oopps, har det varit jul eller...uppe i 68.5 kg...fel på vågen säkert. För var på stan idag, hitta ett par byxor, vilket jag tycker är svårt att inhandla i vanliga fall, men så prova jag dem. Satt som en smäck i baken, skitsnyggt om jag får säga det själv, men alldeles för vida i benen...men nåja, det var på REA så jag köpte dem och så knata jag över till skräddaren och ska hämta dem på måndag, insydda, uppsydda och perfekta...förhoppningsvis.

3 kommentarer:

BlackDog production. sa...

Faan va trevligt med ett par nya brallor.....

Hoppas kroppen blir kryare!!

doc

Moder jord sa...

Nice när man hittar nått som passar.


Och Tack. Det hoppas jag också.

Och hur har nya året varit hittills? Löften som håller eller som var till för att brytas?

Trevlig helg!

Ultra

BlackDog production. sa...

Hej Ultra!!
Läser som sagt din blogg varje dag. Den får bli en inspirationskälla till ett sundare liv. Har som mål att köpa ett Nautiluskort inom kort. Ska göra lite träningsbloggande då, tänkte jag.
Jag gick ner väldigt mycket förra året och nu ska jag ta tag i resten. Det känns som om det är dags.
Jag gav inga löften förutom att jag måste tänka mer på hälsan så att min kropp blir bra igen. Har en skada på ryggraden så där måste det stärkas upp med träning. Jag älskade att spinna förut så det hoppas jag att det ska gå att börja med igen, snart.

Min helg blir full av spelande. Till Jakobsberg fredag o lördag. Sedan hoppas jag kunna spela in lite i studion. Har skrivit mycket ny musik den senaste tiden, vilket är skönt o avkopplande. Är lite på spänn oxå då jag sökt ett nytt jobb. Kollar mailen varje dag ca 15 ggr. ifall det dimper ner något positivt.

Trevlig helg du med.

doc