onsdag 21 januari 2009

SPINNING®


Åkte tii badet och hade i bakhuvudet att jag skulle köra ett spinningpass. frågade i kassan om det fanns platser kvar (vilket jag trodde) men nix. Fullbokat. Okej, bytte om och gick upp till gymmet. Värmde upp på motionscykel, 5 minuter, sedan körde jag 2x10 chins-up, 2x12 mage, 1x10 mage varje sida och så gick jag ner igen och fråga i kassan om det kommit några återbud, men nix. Börja känna mig som en tjatig kund som frågar om precis allt. Hon i kassan, trevlig och tog mitt namn ifall att det skulle dyka upp lediga platser och bad mig komma ner 5 minuter innan passet skulle börja ifa det mot förmodan skulle finnas återbud då. Gick upp till gymmet igen ställde roddmaskinen på 15 minuter och så satte jag igång att ro och efter avklarad rodd ner fem minuter innnan, men nix, men så sa hon att det alltid finns en extra cykel (eller två, vad vet jag) och gav mig en biljett och sa åt mig att springa ner till passet och häsla från kassan och jag sprang, om inte fort och så var jag nere och sträckte fram biljetten till Instruktörskan och sa eller rabbla fram allt vad jag sa om ledig cykel och hon bara, ta en cykel och välkommen. Hitta en cykel, ställde in den, sadel, styre, bytte till cykelskor och så satte jag mig där. Jag hade mot alla odds fått en biljett till spinningpasset :) Och så fråga Instruktörskan om det fanns någon ny på passet, helt tyst i klassen och så sträcker jag upp armen och säger: jag, hon frågar vad jag heter och jag presenterar mig och hon säger att hon känenr igen mig och jag säger att jag var på ett av hennes pass någongång i somras (länge sen var det) och någon tjej på cykel framför säger också något, antagligen hej, välkommen eller åt det hållet, hör inte ordentligt och någon annan att nu har jag gjort storslagen entre fast med andra ord och jag mummlar att nu kan jag ju inte fuska med alla ögon på mig och så startar passet. 60 minuter, varav 10 av dessa på slutet är stretch och märkte av det floder jag svettades att det dofta annorlunda, dofta lite detoxkur, av örtdrycken, vilken smakar perkele fortfarande och ljumsken, helt okej på cykelturen, den högra vilken annars känns av, den vänstra *peppar, peppar* har blivit "frisk". Och p.s nu står man på Råsta Runt listan på 32:ndra plats, 30 första får nrlapp, men skulle det bli avbokningar så klättrar man uppåt, men man får om man inte får en nrlapp trots allt delta, men får hålla koll på varven själv osv. P.ss Passet var kul & bra. Och mycket blev det nu.

2 kommentarer:

BlackDog production. sa...

*avis*, spinning e grymt kul. hoppas vi ses där snart, svettandes på var sin cykel.

cheers

doc

Moder jord sa...

...behöver inte vara avis, din tur kommer den med :) tlll å svettas floder.
Må gott
Ultra