söndag 18 januari 2009

Ute och gått

...idag. Klädde på mig enligt lager på lager principen, smorde in ljumskarna med Ice Power så traska jag iväg. Brrr, bitande vind, lite för lättklädd trots att jag hade bylsat på mig. Hade tänkt en lite längre sträcka då jag hoppar löpning nu, men det blev bara 6.61 km, 1.09 timmar, 10.26 min/km. -0.5 grader, blåsigt, grått. Ljumsken, den högra kändes av, men mot slutet så kände jag knappt någonting, kyld av vinden eller? men nu är det samma igen. Ska käka en kur med Voltaren, fortsätta stretcha, hålla mig varm och hoppas på det bästa.

1 kommentar:

Snorkkis sa...

Inga mirakelkurer för ljumskarna tyvärr. Jag har försökt att byta ut en del av löpningen mot cykling, det tar i alla fall inte på ljumsken för mig. En annan grej: någon sa att man skulle lägga på "värmande" linement innan träningen och kylbalsam liknande efteråt. Alltså varmt före och kallt efter. Har ingen vetenskap som stöder det dock. Och jo, fler ultramöjligheter kommer säkert :) .