lördag 17 januari 2009

Pissljumske


... som stör mitt löpande. Gör det till något otrevligt, tråkigt och allt annat än hur det ska vara. Börjar få lite, inte panik men huvudet snurrar runt, och frågan är hur ska det gå i Karlstad på 6h, är det vettigt att över huvudtaget åka dit? Kommer jag att kunna springa? Piss säger jag och allt som är ordnat, hotell, tågbiljetter, sällskap av äldsta, ja allt och så denna pissdel på kroppen som stör och förstör för mig. Fråga en jobbarkompis om hon hade råd, fick tips om en kinesiska, har ringt denne och väntar på att hon ska höra av sig, se om hon kan hjälpa mig med sina magiska nålar, örter och allt vad det är. Men okej, var på en löprunda idag för att känna efter, sprang 6.17 km, 42.34 minuter, 6.54 min/km, sprang den första halvan men sen blev det gå, springa om vartannat...är totalt körd i botten med kondition, ljumskar och allt. Blää.
Var för sen med anmälningen till Råsta Runt tydligen så det blir inget träningslopp där för mig...kanske lika bra det eftersom det endast är två veckor efter Karlstad men å andra sidan klarar jag att springa *peppar peppar* i Karlstad så kan man alltid springa i Råsta och hålla varvräkningen själv. Och ni ser, är helt uppslukad av mina ljumskar..aaahh. Precis likadant som det var förra året när jag träna inför Sthlm Marathon, samma problem. Provar Voltaren nu, ser om det hjälper och ska hoppa löpningen igen några dagar. Dr.Kinesiskan har inte hört av sig. Måste testa att ringa henne igen på måndag. Tror och hoppas på akupunktur och henne...kan ju inte ha fel, det som har utövats i tusentals år eller är det hundra.
Min också <3
Foto: MG & Rut som trixat med fotot

5 kommentarer:

BlackDog production. sa...

Lider med dig.....!! :-(

Har ett gymkort på g. *lycklig* !!

doc

Moder jord sa...

...lid med mig...mest synd om mig i hela världen ;)

... bra! då kan du komma igång snart kanske. Kul!

Ultra

BlackDog production. sa...

ja, just nu så är det de. Gaza invånarna får se sig passerade av en skadad Ultra. Hennes 6h är i fara.

Önskar dig all bättring.

doc

Moder jord sa...

*skrattar* Mmm, de kan se sig besegrade i lidande. Näe då.

Ha det gott!

Ultra

Snorkkis sa...

Här är en annan som har ljumsk-problem. Eller egentligen överbelastad baklårs-muskel, vilket har gjort att jag sprungit konstigt och istället irriterat ljumsken. Inge kul alls, så jag lider med dig! Jag hade också tänkt köra Råsta Runt, men bara kollat in sista anm. dag; inte att det var max- deltagarantal, grrr...

Bra blog annars! :)